2014. szept. 17.

VALAMI GÁZ VAN A KÖZSZELLEMMEL - AVAGY AZ ÁGI MEG ÉN

Van nekem egy nagyon kedves barátom. Áginak hívják. Ági és én olykor összeülünk, és jól kiháborogjuk magunkat. Ezt csináltuk az egyetemen is, ezt csináljuk írásban is, de leginkább akkor csináljuk ezt, mikor nála vagyunk. Egyszerű városi ember nem értheti ezt a kapcsolatot, mivel ezt a kapcsolatot más tájegységek ősereje táplálja és tüzeli fel. Ez az őserő sosem sopánkodik. Ez az őserő egyfajta kritikus szellem, ami éleslátásával olykor többet tud mondani, mint egy belpolitikai szakértő, vagy olvasott filozófus.


Áginál van televízió. Én nem nézem egyáltalán, soha. Van itt nálam egy készülék, de az csak arra szolgál, hogyha valaki meglátogat, arra ültetem. Éppen ezért mindig megbabonáz a képe. Csillog, villog, hangos, és tele van élettel. Olyan pezsgőnek tűnik benne minden, és azt érezteti velem, hogy ebben a korban tényleg fontos dolgok történnek. Múltkor is néztük. Ő lemezborítót festett, én meg kávéztam. A háttérben romantikusan üvöltött az ATV, utána pedig a Hír Tv. Ágival mindketten tudjuk, hogy forráskritikával kell élni.

Először Falus Ferencet mutogatták, aki nagyképűen kijelentette, hogy a kormány egyszemélyes ellenpólusa kíván lenni. Abban a pillanatban csodáltam ezt az embert. Milyen elhivatott figura! Én is olyan akarok lenni, mint ő! Minden vágyam, hogy a Föld tőkesúlya legyek!
Utána arról számoltak be a hírekben, hogy Bálint Antónia is indul a közelgő választásokon. De minek? Mikor lett ő politikus? Mert az biztos, hogy én nem láttam se a Fodor Gáborról, se az Orbán Viktorról, meg semelyik politikusról sem egyetlen szexképet sem!  Vagy milyen politikai trükkjei vannak Toncsinak? „Toszd meg és uralkodj”? És mikor indul végre Tolvai Renáta az erdélyi fejedelmi székért? És mikor lesz Kállay-Saunders András a bécsiek címerállata?

De Vágó Istvánt sem kell félteni! Értem én, hogy magasan kvalifikált figura, aki hatalmas lexikális tudással rendelkezik, de mitől van neki több köze a napi politikai eseményekhez, mint nekem? Mikor lett az ő szava irányadó a nemzet szívében? És akkor miért nem követjük a Marika néni politikai és ideológiai tanácsait a jövőben, aki nem mellesleg tényleg törődik a muskátlikkal a verandán? És Rózsa György mikor csinál végre egy parasztfelkelést?

Egyébként nagyon inspiratív a televízió és a közélet. Ágival ezek után egyből rákaptunk Voksán Virág hihetetlenül eredeti és formabontó zenés kompozícióira is.  De mit is várunk egy olyan helyen, ahol az objektív értékítélet a szilikon csöcsben nyert végső formát?

Tegnap pedig találkozhattam Majka és Curtis Magyar vagyok címet viselő irredenta-pop dalával is. Teljesen felesleges volt megírni ezt a számot azok után, hogy a Kárpátia tényleg eljátszotta a Himnuszt. De kíváncsian várom, hogy Petrás János és barátai mikor fognak lepaktálni KisGrofóval. Remélem a Szép vagy, gyönyörű vagy Magyarországot dolgozzák majd fel. De mit is várunk egy olyan helyen, ahol például egy Fekete Pákó tényleg azzal keres pénzt, hogy négy artikulálatlan üvöltözés után egyetemistákkal fényképezkedik?
És mit várunk egy olyan helyen, ahol az egyetemisták egy Fekete Pákóval fényképezkednek?
Mit várunk egy olyan helyen, amely 93 000 négyzetkilométerén egyetlen város van, ahol kezdhetne magával valamit az ember, de igazából ott sem?

Túl sok kérdésem van. Választ meg úgysem kapok. Inkább átmegyek az Ágihoz. Azt mondta, egy óra múlva kezdődik az Egyenes beszéd.


2014.08.17.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése